GRUPA 5

Propozycje aktywności i materiały dydaktyczne związane ze zdalną realizacją podstawy programowej.

Tydzień 13 - 22.06.2020 - 26.06.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
 
Zajęcia z religii
 
Język angielski

Tydzień 12 - 15.06.2020 - 19.06.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
 
Zajęcia z religii
 
Język angielski

Tydzień 11 - 08.06.2020 - 12.06.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
 
Zajęcia z religii
 
Język angielski

Tydzień 10 - 01.06.2020 - 05.06.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
 
Zajęcia z religii
 
Język angielski
1_Happy SUMMER TIME
2_Pictures Vocabulary
3_flashcards_summer_bw

Tydzień 9 - 25.05.2020 - 29.05.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
 
Zajęcia z religii
 
Język angielski
1_FURNITURE
2_flashcards-furniture
3_flashcards-furniture-bw
4_furnitureM

Tydzień 8 - 18.05.2020 - 22.05.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
 
Zajęcia z religii
Język angielski
1_HOUSE and LIVING
2_flashcards-home
3_flashcards-home-bw

Tydzień 7 - 11.05.2020 - 15.05.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
Godło - praca plastyczna
 
Zajęcia z religii
Język angielski
1_DRINKS_napoje
2_flashcards-drinks
3_flashcards-drinks-bw

Tydzień 6 - 04.05.2020 - 08.05.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
 
Zajęcia z religii
Język angielski
1_food
2_flashcards-food-set-1
3_flashcards-food-set-2
4_flashcards-food-kolorowanka_1
5_flashcards-food-kolorowanka_2

Tydzień 5 - 27.04.2020 - 30.04.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
Zajęcia z religii
Język angielski
Nr1_Fruit
Nr2 flashcards-fruit
Nr3 flashcards-fruit kolorowanka

Tydzień 4 - 20.04.2020 - 24.04.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
 
Zajęcia z religii
Język angielski
Vegetables word list
flashcards vegetables
vegetables kolorowanka

Tydzień 3 - 14.04.2020 - 17.04.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
 
Zajęcia z religii

Tydzień 2 - 06.04.2020 - 10.04.2020
Materiały dla dzieci i rodziców
 
Zajęcia z religii
BŁOGOSŁAWIEŃSTWO STOŁU PRZED UROCZYSTYM POSIŁKIEM W NIEDZIELĘ ZMARTWYCHWSTANIA PAŃSKIEGO
 

Język angielski

Lekcja Świąteczna

Obowiązują materiały z poprzedniego tygodnia. Rodzice mogą z dziećmi utrwalać i powtarzać materiał.

Action verbs fast and slow

The Days of the week

This is me Body parts - przypomnienie

Wash your hands - myj ręce


Tydzień 1 - 30.03.2020 - 03.04.2020

Materiał dla dzieci i rodziców
 

Zajęcia z religii

Pięciolatki
Bóg troszczy się o wszystkich ludzi
Dziecko zapoznaje się z historią wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy.
Dziecko wie ,że palma jest oznaką radości i zarazem uwielbienia Jezusa.
Rymowanka do nauczenia: Ludzie w rękach palmy mają ,Jezusa jak króla witają.
Można obejrzeć z dzieckiem na You Tube : Ewangelia wg Św Jana - Uroczysty wjazd do Jerozolimy. ( czas 1,42)
 Odczytanie fragmentu z Pisma Świętego jak Pan Jezus postanowił odwiedzić Jerozolimę. Posłuchajcie, jak Go witano. Tekst Mk 11,7-11a. "Przyprowadzili więc oślę do Jezusa i zarzucili na nie swe płaszcze, a On wsiadł na nie. Wielu zaś słało swe płaszcze na drodze, a inni gałązki ścięte na polach. Ci zaś, którzy Go poprzedzali i którzy szli za Nim, wołali: „Hosanna! Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie. Błogosławione królestwo ojca naszego Dawida, które nadchodzi. Hosanna na wysokościach!” Tak przybył do Jerozolimy i wszedł do świątyni.   Rozmowa na temat tekstu: – Z czyjego przyjazdu cieszyli się ludzie? – Jak okazywali swą radość? 
Dziecko wykonuje polecenia z ćwiczeń do tematu 37.
Sześciolatki
Dziecko poznaje prawdę ,że Jezus jest Królem.
Potrafi wyjaśnić swoimi słowami pojęcia: „Niedziela Palmowa” i „Hosanna”.
Wyjaśnienie pojęcia "hosanna". Kiedy ludzie widzieli Jezusa, wielu z nich wołało: Hosanna, to znaczy uwielbiajmy Jezusa. W ten sposób zebrani ludzie wyrażali swoją radość ze spotkania z Jezusem, którego chcieli nazwać Królem.
Opowiadanie biblijne: Jezus i jego uczniowie byli w drodze do dużego miasta – Jerozolimy. Gdy już byli blisko, Jezus powiedział: – Tam, w dole, jest wioska. Idźcie, znajdźcie osła i przyprowadźcie go tutaj. Właścicielowi powiedzcie, że teraz osła potrzebuje Jezus, a oddacie go później. Uczniowie zrobili tak, jak polecił im Jezus. Przyprowadzili osła, przykryli jego grzbiet swoimi płaszczami i pomogli wsiąść na niego Jezusowi. Mimo że zwierzęcia jeszcze nigdy nikt nie dosiadał, było spokojne. Wiele osób czekało na Jezusa w Jerozolimie. Radosny tłum witał Go, wymachując ściętymi gałązkami palm. Ludzie rzucali je na drogę, aby przywitać Jezusa jak króla. Wszyscy cieszyli się i wiwatowali, głośno wołając: – Hosanna! Przybywa Król obiecany przez Boga! – Niech żyje nasz Król! Niech Bóg błogosławi Jezusa, który przychodzi w Jego imię! Chwała Bogu!   Pytania do opowiadania biblijnego – Co Jezus polecił zrobić swoim uczniom? – Jak przyjęli Jezusa ludzie w Jerozolimie? – Co ludzie wykrzykiwali na cześć Jezusa? – Dlaczego mieszkańcy Jerozolimy wymachiwali palmami i kładli je na ziemi przed Jezusem?
Można obejrzeć z dzieckiem na You Tube : Ewangelia wg Św Jana - Uroczysty wjazd do Jerozolimy. ( czas 1,42)
Wyjaśnienie pojęcia Niedziela Palmowa :Wszyscy ludzie w Jerozolimie cieszyli się, że przybył do nich Jezus – Król, dlatego słali na ziemię gałęzie palm i machali nimi. My również cieszymy się, że przychodzi do nas dobry Jezus jako Król. Na tę pamiątkę niedzielę wjazdu Jezusa do Jerozolimy nazywamy Niedzielą Palmową. Przychodzimy wtedy do kościoła z gałązkami palmowymi lub wierzbowymi ustrojonymi kolorowymi ozdobami i kwiatami.
Nauka rymowanki: Jezusa palmami witamy, wielką radość ogłaszamy.
Dziecko wykonuje polecenia z ćwiczeń do tematu 35.
 

Język angielski

Materiały są przygotowane na okres 2 tygodni. Rodzice mogą z dziećmi utrwalać i powtarzać materiał.

Action verbs fast and slow

The Days of the week

This is me Body parts - przypomnienie

Wash your hands - myj ręce